– A. W zakresie pierwszego kontaktu z klientem:
– 1. Wykaż zadowolenie z faktu, że przyszedł do zakładu i do ciebie,
– 2. Objaśnij, jakiego typu usługi wykonuje się w zakładzie,
– 3. Pokaż prospekty, programy, kalkulacje itp.,
– 4. Zachęć klienta do samodzielnego wyboru usług:
– B. W zakresie oceny problemów klienta, doradztwa i pośrednictwa:
– 1. Nie krytykuj klienta,
– 2. Nie udzielaj rad w postaci recept, lecz objaśnij, od czego może zależeć jego problem,
– 3. Krytykuj tylko takie postępowanie klienta, które ma wpływ na zaniedbania gospodarcze lub jest nieuczciwe:
– C. W zakresie wykonywania zleconych zadań:
– 1. Bądź wrażliwy na reakcje klienta i jego potrzeby,
– 2. Wykonuj zadanie wyjaśniając, dlaczego robisz tak, a nie inaczej,
– 3. Opisz zakładane rezultaty zabiegu lub działań oraz poinformuj o ewentualnej potrzebie ciągłości prac lub ich powtórzenia,
– 4. Poinformuj o ewentualnych skutkach lub reakcjach na niektóre decyzje ekonomiczno-gospodarcze:
– D. W zakresie werbalnego kontaktu z klientem:
– 1. Prowadź rozmowy w taki sposób, aby klient miał możliwość ’’słownego rozładowania się” nawet, gdy nie zgadzasz się z jego wypowiedziami (ocenami, kryteriami, opiniami, itp.),
– 2. Bądź uprzejmy, taktowny i kompromisowy podczas rozmowy,
– 3. Nie narzucaj własnego ’’zdania”, własnej opinii, oceny,
– 4. Zachowuj się tak, jakby problemy klienta były dla ciebie, obok pracy zawodowej, najważniejsze, wykaż, że interesują cię one i że współodczuwasz je.
Leave a reply